Op dit moment zijn er geen groepstrainingen gepland. Wel kan ik je een traject op maat aanbieden. Dat kan online maar ook in het bos.

Kijk dan even verder bij OP MAAT VOOR JOU

WAT IS MINDFULNESSTRAINING?

Mindfulness wordt ook wel aandachttraining genoemd. En het is net zo simpel én ingewikkeld als het klinkt: je traint je aandacht. Je leert anders te kijken naar gevoelens en gedachten, meer van een afstandje. Open en zonder oordeel aanwezig zijn bij dat wat is. Onderzoek heeft aangetoond dat het werkt, vooral bij spanning, stress, somberte en pijn.

In plaats van je automatisch te verzetten tegen vervelende gevoelens probeer je er op een accepterende, niet-oordelende manier bij stil te staan.
Net als een hamster in zijn looprad, rennen wij ook vaak hetzelfde cirkeltje rond. Zijn we gevangen in vaste denk- doepatronen. Zijn ze niet meer helpend maar weet je ook niet goed hoe het anders kan.

Die patronen zijn zó vanzelfsprekend dat we ze niet eens doorhebben. Totdat je je rot gerend hebt in je rad. Er was veel beweging, maar geen vooruitgang. Pas als je kunt stoppen met rennen kun je uit je patronen stappen. Hóe je dat doet, leer je in de training door middel van lichaamsoefeningen en meditatie. Door te vertragen ga je patronen beter zien en kun je andere keuzes maken. Je vergroot daarmee je innerlijke vrijheid en stabiliteit.

Ik kwam voor meer rust en balans en dat heb ik ook gekregen.

Eva

VOOR JOU?

Je kunt vrijblijvend naar een kennismakingsbijeenkomst komen. We doen wat oefeningen, je ziet wie er nog meer zijn, ik leg dingen uit, jij kunt vragen stellen en dan wijst het zich vanzelf.

Mindfulnesstraining wordt veel ingezet bij klachten als piekeren, somberte, stress, onbegrepen pijnklachten, angst, maar ook om ‘gewoon’ jezelf beter te leren kennen.

Ik heb geleerd meer te relativeren bij drukte en mijn leven intenser te leven.

Josephien

Piekeren was iets wat ik heel veel deed. Ook wat anderen van mij dachten kon me behoorlijk bezighouden. Soms werd ik bijna gek van mijn eigen malen. Ik heb nu mezelf beter leren kennen, ben gelukkiger geworden. Ik geniet meer van kleine dingen. Ondanks dat het me moeite kostte om dagelijks te oefenen heeft het uiteindelijk voor mij een goed resultaat opgeleverd! Pieker minder en ben meer ontspannen. Het cursusboek is ook duidelijk.

Nina

DE TRAINING

De training bestaat uit acht sessies van ongeveer 2,5 uur. In elke sessie staat een ander thema centraal zoals de bodyscan, grenzen, omgaan met stress of communicatie. Het is gericht op ervaren, je krijgt een cursusboek met theorie ter ondersteuning. Een belangrijk deel van de training bestaat uit thuis oefenen met audio-opnames. Je krijgt daarvoor een inlogcode.

AGENDA, KOSTEN EN VERGOEDING

Op dit moment staat er geen training gepland. Je kunt wel  mindfulness op maat sessies boeken. Dat kan online of in het bos.
Kijk ook bij OP MAAT VOOR JOU

Vraag vooral bij je verzekering na of een mindfulnesstraining wordt vergoed. Ik ben cat. 1 trainer, veel verzekeringen vergoeden dan een deel. Indien van toepassing kun je ook je werkgever vragen om een bijdrage.

Jammer dat ik het niet eerder heb gedaan! Dit gaat veel dieper en hier heb ik meer inzicht van gekregen dan de ‘gewone’ yogalessen.

Jantien